12.2.11

ゴジュウカラ

年末に見たゴジュウカラをまた見かけました。
納屋の屋根の下でしばらくじ~っとしていました。
今日も雨ね。それに雹もまじってて寒いね。雨宿り?
この鳥はちょっと警戒心が強いので視線を向けると飛び去ってしまうことが多いし、
近寄ることもできないので写真に収めるのも簡単ではありません。

De eind van het jaar heb ik boomklever gezien en die heb ik weer gezien.
Hij was bij het schuur onder de dak.
Het regent vandaag en valt het hagel ook he?
Wacht jij totdat de regen stopt?
Hij is nogal waakzaam. Als ik hem zit te kijken vlieg hij vroeg weg.
Ik kan ook niet naar hem naderen dus het is niet makkelijk om hem in de foto's te zetten.


久しぶりに見たゴジュウカラはどうやら餌の中からひまわりの種を選び出しているようでした。ひまわりの種が好きだったのね。そういえば前回はピーナッツをつっついていました。

Hij kies graag voor zonnebloemsaadjes. Lust jij ze he?
Vorige keer zat jij pinda's te eten.


じゃあまたひまわりの種を出してあげよう。
ひまわりの種はシジュウカラの大好物だから食べてしまわれないうちにまた来てね。

Ik ga dan zonnebloemsaadjes weer zetten.
Die lusten koolmeesjes wel ook.
Je moet wel snel komen hoor, anders gaan koolmeesjes alles opeten.

0 件のコメント:

コメントを投稿